Początek miesiąca przyniósł kolejny dobowy rekord przewozowy w PKP Intercity. Pociągi narodowego przewoźnika przewiozły w niedzielę 1 czerwca ponad 332 tys. pasażerów. To wyraźnie więcej niż podczas powrotów z długiego weekendu majowego, co pozwala patrzeć z ogromnym optymizmem na nadchodzące wakacje.
PKP Intercity od 2015 roku niemal nieustannie pnie się z roku na rok w górę pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Wyjątkiem w tym zakresie był czas pandemii COVID-19 i wprowadzonych wówczas lockdownów, które ograniczyły aktywność gospodarczą i społeczną. W owym okresie pojawiało się wiele wątpliwości, czy branża kolejowa i lotnicza zdołają odbudować potoki pasażerskie po pandemii. W przypadku Polski rzeczywistość przerosła jednak najśmielsze oczekiwania, a PKP Intercity weszło na ścieżkę szybszego wzrostu liczby pasażerów niż wcześniej.
Już w 2022 roku spółka przewiozła 59 mln pasażerów, czyli 10 mln więcej niż w roku 2019, choć należy zastrzec, że rok 2022 był specyficzny z racji masowych migracji z Ukrainy do Polski po rozpoczęciu pełnoskalowej inwazji na naszego wschodniego sąsiada przez Federację Rosyjską. W roku 2023 PKP Intercity przewiozło już 68 mln osób, zaś w ubiegłym roku aż 78,5 mln. To ponad trzykrotnie wyższy wynik niż w 2014 roku, w którym narodowy przewoźnik przewiózł tylko 25 mln pasażerów. Obecnie natomiast spółka zakłada, że w 2030 roku przewiezie aż 110 mln klientów.
Rok 2025 przyniósł kontynuację dobrej passy dla PKP Intercity. Co ciekawe, udało się już przebić tegoroczny dobowy rekord przewozowy – i to nie symbolicznie. Jak poinformował w poście opublikowanym na jednym z portali społecznościowych szef przewoźnika Janusz Malinowski, w niedzielę 1 czerwca pociągi PKP Intercity przewiozły ponad 332 tys. pasażerów. To o tyle istotne, że dotychczasowy rekord przewozowy, tj. ponad 317 tys. osób, odnotowano w niedzielę 4 maja, czyli w dniu powrotów z długiego weekendu majowego.
Warto dodać, że w obowiązującym rozkładzie jazdy 2024/2025 narodowy przewoźnik przewidział wzrost pracy eksploatacyjnej o ok. 12% bez znaczącego zwiększenia zasobów taborowych, co oznacza sporą poprawę efektywności wykorzystania taboru. Z kolei w ramach nadchodzącej letniej korekty rozkładu jazdy zaplanowano ok. 13% więcej połączeń aniżeli w rozkładzie jazdy 2023/2024. Poprawa wyników przewozowych ma w tym roku przełożyć się na lepsze wyniki finansowe. Zarząd PKP Intercity spodziewa się, że zamknie go zyskiem netto rzędu 500 mln zł. W ubiegłym roku wyniósł on 250 mln zł, zaś w roku 2023 tylko 90 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.